Zien
mei 2006
- Trendwatchen is meer dan alleen kijken naar trends. In het boek
Zien, trends van vandaag, markten van morgen geeft Hilde Roothart een beeld van de manier waarop maatschappij en consument veranderen. Deze uitgave bestaat uit twee delen, elk bestaande uit negen hoofdstukken. In het eerste deel komen - aan de hand van veel voorbeelden - de verschillende maatschappelijke en consumententrends naar voren. In het tweede deel maakt de schrijver de slag naar ondernemingen. Uitgever Business Contact, ISBN: 9047000811, € 22,50.
Stakeholdersbijeenkomst
mei 2006

-Belevingsgoeroe Martin Lindstrom was de topattractie tijdens een interne stakeholdersbijeenkomst die Quick Scan! communicatie voor de Nederlandse Spoorwegen heeft georganiseerd. "Involve me and I'll understand." Het citaat van Benjamin Franklin, dat Lindstrom als climax gebruikte, kon ook doorgaan als samenvatting van zijn interactieve speech over het beïnvloeden van zintuigen bij mensen. In een opvallend decor gaf hij zijn visie voor enthousiaste NS' ers en ProRail medewerkers. Niet alleen de organisatie kwam van onze hand; na afloop hebben we ook een opvallende krant ontwikkeld (concept, tekst en ontwerp) volgens het NRC.Next-stramien. Klik
hier voor de krant die gepersonaliseerd is.
Geurdoos
mei 2006
- Een opvallende verpakking hebben we ontwikkeld voor de Nederlandse Spoorwegen. NS denkt na over het inzetten van middelen om de zintuigen van klanten te beïnvloeden: je neus, oren, ogen, tong en je handen. Tijdens een stakeholdersbijeenkomst sprak belevingsgoeroe Martin Lindstrom over de mogelijkheden hiervan. Als cadeautje kregen de aanwezigen drie geuren mee in een doosje. Het doosje met informatie wat de kracht van geur kan zijn, heeft Quick Scan! communicatie ontwikkeld. Surf naar de rubriek Onze klanten,
opvallende uiting om de geurdoos op een grotere foto te zien. Helaas is de geur niet te ruiken.
Nieuwe site
mei 2006

- Wat vindt u van onze nieuwe site? Net gelanceerd: de tweede generatie van de website voor Quick Scan! communicatie. Met een zoekfunctie, heel veel referenties, betere toegankelijkheid van de populaire e-cards met de muis van ons bedrijf en de vertrouwde communicatietips. Ook op de homepage levert onze beeldmerk een liefdevolle bijdrage aan de vriendelijkheid van onze site.
Vorig jaar startte Quick Scan! communicatie met de ontwikkeling van een nieuwe site. De uitgebreide informatiebronnen moeten beter toegankelijk worden voor de bezoekers, luidde de opdracht. Ook was het streven om de vele projecten die ons bureau inmiddels heeft uitgevoerd dynamisch in beeld te brengen. Dat is gelukt, menen we. Oordeel zelf en neem eens de tijd om onze nieuwe site te bezoeken. En laat ons weten wat uw mening is:
mening@quickscan-communicatie.nl.
Nieuwsbrief
mei 2006
- De nieuwe editie van onze
nieuwsbrief (pdf-bestand) is uit. Lees onder andere over het communicatieadvies wat wij geven aan
EsperantoXL, de normen en waarden van het NCSU en over de creatieve tekeningen die we hebben ontwikkeld voor de Nederlandse Spoorwegen.
Nieuwe klant
mei 2006

- Voor onze nieuwe klant Koen Communicatie Advies gaan we een huisstijl ontwikkelen. Dit net opgerichte communicatiebureau in Utrecht richt zich op mediacontacten, crisiscommunicatie en issuemanagement. Voor de huisstijl zijn de volgende kernwaarden geformuleerd: menselijk element, brutaal, creatief, assertief, professioneel en dapper. De klant heeft een voorkeur voor blauw, maar Quick Scan! communicatie wordt uitgedaagd om te spelen met andere kleuren. En met succes: Koen ging mee in ons voorstel om oranje te combineren met zwart. Zie hier het resultaat. Meer informatie over Koen:
www.koencommunicatie.nl.
Maart 2018Februari 2018Januari 2018December 2017Oktober 2017September 2017Juli 2017Mei 2017April 2017Maart 2017Februari 2017Januari 2017December 2016November 2016Oktober 2016September 2016Juli 2016Mei 2016April 2016Maart 2016Februari 2016Januari 2016December 2015November 2015Oktober 2015September 2015Juli 2015Juni 2015Mei 2015April 2015Maart 2015Februari 2015Januari 2015December 2014November 2014Oktober 2014September 2014Augustus 2014Juni 2014Mei 2014April 2014Februari 2014Januari 2014December 2013November 2013Oktober 2013Augustus 2013Juli 2013Mei 2013April 2013Maart 2013Februari 2013Januari 2013December 2012November 2012Oktober 2012September 2012Augustus 2012Juli 2012Juni 2012Mei 2012April 2012Maart 2012Februari 2012Januari 2012December 2011November 2011Oktober 2011September 2011Augustus 2011Juli 2011Juni 2011Mei 2011April 2011Maart 2011Februari 2011Januari 2011December 2010November 2010Oktober 2010September 2010Augustus 2010Juli 2010Juni 2010Mei 2010April 2010Maart 2010Februari 2010Januari 2010December 2009November 2009Oktober 2009September 2009Augustus 2009Juli 2009Juni 2009Mei 2009April 2009Maart 2009Februari 2009Januari 2009December 2008November 2008Oktober 2008September 2008Augustus 2008Juli 2008Juni 2008Mei 2008April 2008Maart 2008Februari 2008Januari 2008December 2007November 2007Oktober 2007September 2007Augustus 2007Juli 2007Juni 2007Mei 2007April 2007Maart 2007Februari 2007Januari 2007December 2006November 2006Oktober 2006September 2006Augustus 2006Juli 2006Juni 2006Mei 2006April 2006Maart 2006Februari 2006Januari 2006December 2005Oktober 2005September 2005Juli 2005Juni 2005Mei 2005April 2005Maart 2005Februari 2005Januari 2005