Liefdevol 2023
24 december 2022ActionTypes beeldmerk
1 januari 2023Zo leuk: wat een bordje niet al teweeg kan brengen. Samen met de gemeente De Bilt ontwikkelde we dit deurbordje om in deze donkere dagen en met de enorme energieprijzen ondernemers in onze gemeente te motiveren de winkeldeuren dicht te houden ook al is dat tijdens openingstijden. Dat is even wennen. Maar het motto ‘Natuurlijk zijn wij open, de deur is alleen dicht om energie te besparen’, slaat aan. Wie door onze zes kernen aan het winkelen is, kan niet om deze deurbordjes heen: je ziet ze praktisch aan elke winkeldeur hangen.
Het is beter voor het milieu én voor de energierekening als de voordeur van de winkel niet openstaat. De verwarming bij de ingang hoeft niet meer zo hard te blazen en er is minder tocht in het pand. Klanten en bezoekers moeten wennen dat de deur niet meer overal open wagenwijd open staat; het oogt als een drempel een winkel binnen te gaan die haar deuren dicht heeft.
De lokale media – radio, tv en huis-aan-huisbladen – pakte deze campagne goed op; daarnaast vond ook het Algemeen Dagblad het een nieuwswaardig item. Dat zorgde ook voor ons voor een spin-off want inmiddels zijn er nog drie gemeentes waar voor we een dergelijke campagne gaan ontwikkelen. Niet alleen met deurbordjes maar ook met deurmatten, online-activiteiten, winacties en posters. O ja, het bordje heeft ook nog een keerzijde: ‘Helaas we zijn gesloten: welkom op onze openingstijden.’ http://www.debilt.nl