24 maart 2026

Blow-up potlood

De gemeenteraadsverkiezingen is weer achter de rug. We ontwierpen, produceerden en monteerden verkiezingsborden, stickers, flyers, beachvlaggen en spandoeken. Vaak sneller dan snel. Daarnaast maakten we ook weer 1m stempotloden. Ja, ze kleuren echt rood. Een eye-catcher: we verwerkten ze in de borden en we monteerden er een standaard onder, zodat ze als herkenningspunt dienst deden. Er gingen er bijna honderd over de toonbank! Van ons mag het vaker verkiezingstijd zijn:-)
20 februari 2026

Vastenavend

Wij van Quick Scan! communicatie vierden voor het eerst carnaval, althans in Bergen Op Zoom waar we het beleefden heet het Vastenavend. En tijdens die feestelijke periode is deze stad omgedoopt in t Krabbegat. Dit is een verwijzing naar de historische handel in meekrap, een plant die vroeger in de regio werd geteeld voor rode kleurstof. Inwoners worden “krabben” genoemd, wat enerzijds afstamt van de meekrap en anderzijds past bij het eigenwijze karakter van de Bergenaar, die graag “tegen de stroom in krabt”. Al kleding dragen de feestvierders vooral ‘bontjassen’, vitrage om de nek en een dweil met een prachtige krabbetekening op de rug, de borst of op de hoeden. Deze kledingattributen komen voort uit armoede na de oorlog, toen er geen geld was voor maskers, en de Bergers gebruikten wat er thuis nog op zolder lag. Ook dragen de bewoners dweilen; dweilen betekent tijdens de Vastenavend het zwieren en dansen door de straten van ’t Krabbegat op de muziek van dweilbands. Het thema was overigens ‘Me n’ouwe mè veule DE LEUTEGE SPEULE’. Wij speelden daar graag op in door een sticker te dragen op onze ruggen. Agge maar leut et en dat hadden we; genoten!
12 februari 2026

Nieuw: Medios

Wist je dat wij altijd een bel laten rinkelen als we een nieuwe klant mogen begroeten? Je kent ze wel: zo’n butler- c.q. kerstmanbel. Even aandacht schenken aan onze blijheid. Vlak na kerst was er zo’n moment, want we kregen een verrassend telefoontje van een ex-NS-manager waar we jarenlang fijn mee hebben samengewerkt. Hij is inmiddels gewisseld van werkgever en heeft nu Medios op zijn loonstrook staan. En was ons niet vergeten; hoe fijn is dat. Heel fijn. Medios AG is een  is een beursgenoteerde Duitse leverancier van gespecialiseerde farmaceutische producten en patiëntspecifieke therapieën, met een focus op oncologie, neurologie en auto-immuunziekten. Inmiddels hebben we een powerpoint vormgegeven en geredigeerd binnen 72 uur; snel inlezen in de huisstijl, de tone-of-voice en wensen van de klant. De kop is er af; nu op naar een langdurige samenwerking en laten zien dat we ook goed zijn in niet-spoedeisende projecten. Als is dat wel een usp van ons. Klik hier als je meer over Medios wilt weten.  
19 januari 2026

Happy Blue Monday

Maandag 19 januari is het ‘Blue Monday’: de deprimerendste dag van het jaar. Blue Monday valt meestal op de derde maandag van januari. De term is afgeleid van ‘feeling blue’: neerslachtig, somber of depri zijn. De kleur blauw komt uit de zeevaartwereld. In de scheepvaart staat die kleur gelijk aan rouw. Vroeger toen een schip zijn kapitein verloor, dan verfde de bemanning rondom het schip een blauwe band. Deze band en blauwe vlag lieten bij thuiskomst zien dat de bemanning de “blues” had, in de rouw was. De vader van hoe ‘Blue Monday’ nu wordt ingezet, is de psycholoog Cliff Arnall. Hij bedacht in 2005 een naar eigen zeggen wetenschappelijk verantwoorde formule waaruit blijkt dat de maandag van de laatste volle week van januari de dag is waarop de meeste mensen zich treurig, neerslachtig of weemoedig voelen. Volgens Cliff komt dat goede voornemens mislukt zijn en de vakanties ver weg lijken. Daarnaast zijn de dagen nog donker en is de maandag voor veel mensen de eerste dag van de werkweek. Lariekoek. Blue Monday is door Cliff bedacht om via zijn reisbureau meer vakanties te verkopen: dit heet marketing. We zien dat steeds meer bedrijven inhaken op Blue Monday: voor hen is het juist een veel belovende dag. Onze trouwe klant NS is van omdenken: ze noemen deze maandag juist Happymonday💃🥰. NS’ers geven oa workshops, zorgen voor heerlijke muziek op stations en doen desnoods je nagels. Ze zetten graag hun talenten in. En wij? Wij verzorgden weer blauwe designs, drukwerk en laten de zon schijnen. Spread a little happiness; mooie sneeuwfoto he❤️.