Ons bureau

Quick Scan! communicatie combineert dynamiek met de meest uiteenlopende activiteiten op communicatief gebied. De filosofie van ons bureau is kort en krachtig: u, de klant dus, staat in de schijnwerpers. Met een voortvarende aanpak, een luisterend oor, een scherpe blik en een praktische en resultaatgerichte werkwijze verwezenlijken wij uw communicatiewensen zonder dat wij zelf op de voorgrond willen treden. Het draait immers om u, onze opdrachtgever, uw boodschap die u wilt uitdragen en vooral uw doelgroep die u wilt bereiken.

Copy

Copy, short én long, is nog springlevend! En is zo handig bij effectief communiceren;  weinig zo effectief in marketing en reclame als sterke copy. De copywriters van Quick Scan! communicatie hebben liefde voor taal. Liefde voor het geschreven – eh getypte – woord.

Wat worden we overladen met content in allerlei soorten en maten, 24 uur per dag  via uiteenlopende communicatiedragers. Het is voor merken en bedrijven vooral zaak om snel to the point te komen: met short copy.
Tegelijkertijd vertellen bedrijven graag het verhaal achter hun marketingcommunicatie, hun product en bedrijf, hun purpose, bijvoorbeeld doormiddel van storytelling. En daar zijn nog altijd vaak wat langere teksten voor nodig: long copy dus.

Tuurlijk, de uitdrukking luidt: “Een beeld zegt meer dan 1.000 worden.” Maar we worden ons steeds meer bewust van het feit dat beelden kunnen vertekenen. Copy voelt eerlijker, vergt meer aandacht en er zijn geen filters om je achter te verschuilen.

Dat maakt het vak copywriter ook zo mooi. Wij zorgen er voor dat creativiteit niet ten koste gaat van begrijpelijkheid en effectiviteit. We laten tevens qua toon goed zien dat we de context en tijdsgeest begrijpen. Enne eh… bijna alle copy wordt beter met een vleugje humor. En dat vinden we juist zo leuk.